Vraag ? +32 (0)4 228 89 40 of webmaster@bruyerre.be

Winkelwagen 0

Gebruiksvoorwaarden

  1. Kennisname van deze Algemene Verkoopvoorwaarden

1.1 Door zijn aankoop erkent de klant vooraf kennis te hebben genomen van deze algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot onze e-commerce website, BRUYERRE, en deze zonder voorbehoud te aanvaarden. Het plaatsen van een bestelling op BRUYERRE en het aanvinken van het vakje met betrekking tot de aanvaarding van deze voorwaarden impliceert de automatische, onherroepelijke, volledige en onvoorwaardelijke instemming van de klant met deze algemene verkoopvoorwaarden.

1.2 De aankoopvoorwaarden van de klant kunnen niet prevaleren boven onze algemene verkoopvoorwaarden en worden daarom als nietig en zonder gevolg beschouwd.

1.3 De toegang tot deze website en het gebruik ervan zijn onderworpen aan de voorafgaande aanvaarding van deze algemene voorwaarden. Door deze website te bezoeken of de informatie die erop staat te gebruiken, aanvaardt u automatisch de algemene voorwaarden. BRUYERRE kan deze voorwaarden te allen tijde wijzigen.

  1. Kenmerken van onze producten

2.1 De teksten en illustraties van verschillende producten worden ter informatie gegeven, ze zijn niet bindend en kunnen de aansprakelijkheid van BRUYERRE niet aantasten, noch de geldigheid van de verkoop beïnvloeden.

2.2 De klant kan aanvullende informatie over de kenmerken van het product of de producten die hij/zij heeft gekozen verkrijgen door een schriftelijk verzoek te sturen naar: webmaster@bruyerre.be

2.3 De producten aangeboden door BRUYERRE zijn zeer zorgvuldig geselecteerd en komen voornamelijk van nationale en internationale bedrijven met een goede reputatie in de horecabranche.

2.4 Mocht een besteld artikel op de website niet beschikbaar zijn, dan zullen we u zo snel mogelijk op de hoogte stellen. U heeft dan twee opties:

  1. Wachten tot het product weer beschikbaar is.
  2. Terugbetaling vragen voor het niet-beschikbare artikel.
  1. Prijzen

3.1 De aangeboden prijzen zijn netto, inclusief een belasting van 21% (Belgisch regime), exclusief verzend- en verwerkingskosten.

3.2 BRUYERRE staat open voor verzoeken van klanten met het oog op een grote globale aankoop. Hiertoe kan een specifiek verzoek worden gestuurd naar webmaster@bruyerre.be en zal er zo snel mogelijk een speciaal aanbod naar de klant worden gestuurd.

3.3 Voor Belgische professionals wordt een factuur opgemaakt met de mogelijkheid om deze belasting terug te vorderen als de klant bij zijn registratie zijn btw-nummer heeft opgegeven, beginnend met BE 0, gevolgd door 9 cijfers (bijv. BE 0123.456.789).

3.4 Voor buitenlandse professionals of belastingplichtigen zal BRUYERRE ook een factuur opstellen met vermelding van de klantgegevens. Als de buitenlandse klant (buiten België) ook een btw-registratienummer heeft in zijn/haar eigen land (bijv. FR 0123456789) en na verificatie door de bevoegde diensten, zal BRUYERRE de aangeschafte artikelen factureren tegen de prijs exclusief belastingen (d.w.z. prijzen verminderd met het bedrag van de 21% btw).

3.5 Voor particulieren en niet-belastingplichtige professionals zal BRUYERRE een factuur opstellen voor aankopen tegen de op de website vermelde prijzen tegen een niet-aftrekbaar tarief van 21% btw.

3.6 Voor andere vragen over btw-aftrekbaarheid, nodigen wij u uit om een e-mail te sturen naar: webmaster@bruyerre.be

3.7 Tarieven kunnen variëren tussen de BRUYERRE-winkels en de webshop. In feite kunnen de kosten voor levering en onderhoud variëren op basis van de benodigde menselijke en materiële middelen, afhankelijk van de diensten en producten.

3.8 Omdat de prijzen sterk kunnen variëren als gevolg van de coronacrisis en de schaarste aan grondstoffen als gevolg van verschillende wereldwijde conflicten, kan de weergegeven prijs mogelijk niet meer geldig zijn op het moment van bestelling. Aangezien verkoop met verlies in België verboden is, zal Bruyerre contact opnemen met de klant om de bestelling te annuleren en terug te betalen.

3.9 Prijzen en schommelingen: De prijzen die op onze website worden weergegeven, worden periodiek bijgewerkt, maar kunnen variëren als gevolg van marktschommelingen. Daarom kan de uiteindelijke gefactureerde prijs afwijken van de oorspronkelijk weergegeven prijs op het moment van de bestelling. De klant accepteert deze mogelijkheid en erkent dat een prijsaanpassing kan worden toegepast op basis van de werkelijke kosten op het moment van facturering.

  1. Levertijd

4.1 De gemiddelde levertijd is 1 tot 2 dagen voor België, 3 tot 5 werkdagen voor Nederland, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk voor producten op voorraad, na ontvangst van de betaling (niet-contractuele informatie) en acceptatie van de bestelling.

4.2 BRUYERRE zal de klant op de hoogte stellen als een langere termijn nodig is om de bestelling uit te voeren.

4.3 Als de levertijd langer is dan 30 dagen, heeft de klant het recht om gedeeltelijk of volledig af te zien van zijn/haar bestelling, behalve als de klant vooraf akkoord is gegaan met een latere levering.

  1. Bestelling

5.1 Wanneer de bestelling is geregistreerd op BRUYERRE, ontvangt de klant een bevestigingse-mail met de details van hun bestelling. Dit zal als definitief worden beschouwd, en BRUYERRE wijst elke verantwoordelijkheid af voor fouten aan de kant van de klant (bewoording, verzendgegevens, ...).

5.2 De bevestiging van de bestelling impliceert erkenning en acceptatie van de huidige verkoopvoorwaarden en het afstand doen van eventuele eigen inkoopvoorwaarden of andere voorwaarden.

5.3 BRUYERRE behoudt zich het recht voor om een bestelling op te schorten of te annuleren van een klant waarmee een geschil bestaat over de betaling van een eerdere bestelling of in geval van betalingsincidenten.

5.4 BRUYERRE behoudt zich het recht voor om een bestelling op te schorten of te annuleren van een klant waarvoor meerdere zendingen van dezelfde goederen zijn geweest (minimaal de oorspronkelijke zending en een tweede zending) als zich herhaaldelijke problemen zouden voordoen tijdens de levering (verlies / breuk / schade). In dit geval zou de klant worden vergoed voor de niet-geleverde goederen die door BRUYERRE zijn teruggenomen.

5.5 We behouden ons het recht voor om een bestelling te weigeren als de prijs en/of specificaties van een product vermeld op de website onjuist blijken te zijn als gevolg van een technisch defect of menselijke fout.

5.6 Producten vermeld in de "Promoties" sectie worden verkocht zolang de voorraad strekt.

  1. Betaling

6.1 Het totale bedrag is verschuldigd bij het plaatsen van de bestelling. Het totale bedrag omvat de prijs van alle artikelen + de kosten van verzending.

6.2 De bestelling wordt beschouwd als effectief op het moment van betaling van het volledige factuurbedrag en bevestiging door de financiële instelling van de succesvolle ontvangst van de betaling.

6.3 De verschillende geaccepteerde betaalmethoden:

• Creditcard (MasterCard, Visa): (Creditcardnummer, vervaldatum, beveiligingscode) • Debetkaart • PayPal • Bankoverschrijving (langere verwerkingstijd)

  1. Levering

7.1 BRUYERRE staat geen gedeeltelijke leveringen toe, aangezien de verzendkosten worden berekend voor een enkele zending per bestelling. In het geval dat een deel van de bestelling van de klant niet op voorraad is (zie artikel 5), kan de klant ervoor kiezen om het beschikbare deel te laten leveren. De kosten van de tweede zending worden gedragen door de klant, tenzij er specifieke schriftelijke afspraken zijn gemaakt tussen de klant en BRUYERRE.

7.2 De leveringslanden worden vermeld bij het invoeren van de bestelling. Wij leveren in de volgende landen: België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland. Voor andere verzoeken om levering in een ander land: webmaster@bruyerre.be

7.3 BRUYERRE werkt samen met het bedrijf B-Post voor nationale zendingen: Het bezorgadres is het adres dat de klant heeft opgegeven bij het plaatsen van de bestelling. Voor dit soort zendingen zal het pakket op de eerstvolgende werkdag na ontvangst van de betaling bij de ontvanger worden afgeleverd. Bij afwezigheid van de klant zorgt de postdienst voor een tweede bezorgpoging. Bij de tweede bezorgpoging, als het pakket nog steeds niet is afgeleverd, wordt er een kennisgeving achtergelaten in de brievenbus. Het pakket kan binnen 15 dagen worden opgehaald op uw postkantoor voordat het naar onze kantoren wordt teruggestuurd. Bovendien, in geval van retournering van de bestelling, ongeacht de redenen, worden de kosten van de nieuwe en tweede zending in rekening gebracht bij de koper.

7.4 BRUYERRE werkt samen met het bedrijf B-Post en het bedrijf GLS voor intra-Europese zendingen: Dezelfde opmerkingen gelden voor nationale zendingen, de levertijd bedraagt ongeveer 3 tot 5 werkdagen na ontvangst van de betaling.

7.5 Als er eventuele vertragingen optreden, kan BRUYERRE niet verantwoordelijk worden gehouden als de koper niet aan zijn contractuele verplichtingen voldoet. (onvolledig ingevuld adres, afwezigheid van de ontvanger, stakingen, ongunstige weersomstandigheden, ...)

7.6 Bij levering is de koper verplicht om de staat van de bestelling te controleren. Als sommige producten beschadigd zijn, dient de klant op het ontvangstbewijs aan te geven: "pakket ontvangen beschadigd" en binnen 48 uur contact op te nemen met BRUYERRE na ontvangst van het beschadigde pakket. Als er tijdens de levering een probleem ontstaat, dient de klant ook binnen 48 uur contact op te nemen met BRUYERRE na ontvangst van de melding of het telefoontje van de vervoerder.

7.7 Bij niet-naleving van deze procedure kan BRUYERRE niet verantwoordelijk worden gehouden voor schade die is ontstaan tijdens de levering, en kan de klant geen terugbetaling of vervanging van het beschadigde artikel eisen.

7.8 Zodra de goederen ons pand verlaten, wordt de levering uitbesteed aan de betreffende professionele bezorgdienst. Als de goederen beschadigd of gebroken worden ontvangen, is de onderaannemer (Bpost / Chronopost / DPD / GLS) hiervoor verantwoordelijk, en BRUYERRE ontheft zich van alle verantwoordelijkheid. Desalniettemin verbindt BRUYERRE zich ertoe alle geschillen met onderaannemers in samenwerking met de koper te behandelen.

  1. Verzendkosten

8.1 Ons systeem berekent en biedt verschillende manieren om te bezorgen, waaronder: een standaard deur-tot-deur service (B-Post nationaal en ook voor Frankrijk, Duitsland, Nederland en Luxemburg) of een palletlevering voor fragiele producten via GLS.

8.2 Overzicht van diverse verzendkosten:

8.3 U kunt uw bestelling gratis afhalen in onze verschillende winkels (zie verkooppunten pagina) tussen 09:00 en 17:00 uur van maandag tot en met vrijdag. Totaalbedrag van uw bestelling: Verzendkosten: <= €100 exclusief BTW Ons systeem berekent uw verzendkosten. Nationale partners: B-Post - GLS Internationale partners: B-post - GLS Uw verzendkosten worden rechtstreeks berekend op basis van de producten en hoeveelheid in uw winkelwagen. > €100 exclusief BTW Gratis (thuisbezorgd via B-Post) voor producten exclusief servies en glaswerk. Uw verzendkosten worden rechtstreeks berekend op basis van de producten in uw winkelwagen. Voor bestellingen buiten de hierboven genoemde landen: webmaster@bruyerre.be

  1. Tevredenheid

9.1 De klant heeft recht op de "tevredenheidsgarantie". Als de klant niet tevreden is, verbindt BRUYERRE zich ertoe het bedrag van de geleverde producten terug te betalen via bankoverschrijving of deze te ruilen; het bedrag wordt berekend op basis van de aankoopprijs verminderd met eventuele schade of extra kosten. Retourzendingen van artikelen zijn voor risico van de klant. Onaangekondigde retouren worden niet geaccepteerd.

9.2 Geretourneerde goederen Bij herroeping moet een brief, e-mail of het standaard herroepingsformulier aan ons worden gestuurd. De goederen moeten aan de volgende voorwaarden voldoen: • Worden teruggestuurd binnen 14 dagen na ontvangst. • Zijn in originele nieuwe staat. • Zijn in de originele verpakking, inclusief alle accessoires (gebruiksaanwijzing, kabels, ...). • Worden geleverd met een kopie van de factuur/leveringsbon. Daarnaast zijn de verzend- en verpakkingskosten voor rekening van de klant, tenzij het een fout van onze kant betreft.

9.3 Voor speciale bestellingen en verzegelde artikelen geldt deze retourgarantie niet. Verzendkosten en risico's verbonden aan retourzendingen zijn voor rekening van de klant en worden niet vergoed, tenzij het een defect artikel betreft of een artikel dat verkeerd is verzonden door BRUYERRE.

9.4 Omwille van hygiënische en voedselveiligheidsredenen kunnen wij geen retourzendingen van voedingsmiddelen accepteren. Wij kunnen niet garanderen dat deze producten onder optimale omstandigheden zijn bewaard en na levering intact zijn gebleven.

  1. Garantie

10.1 Alle artikelen hebben een garantie van één jaar tegen alle gebreken. Deze garantie is geldig als de gebruiks- en onderhoudsinstructies worden nageleefd. In dit geval verbindt BRUYERRE zich ertoe het defecte artikel te repareren, te vervangen of eventueel terug te betalen.

10.2 Onze garantie is niet van toepassing op normale slijtage of schade die ontstaat na het risico-overdracht als gevolg van verkeerd gebruik, nalatigheid, overmatig gebruik, ongeschikte accessoires of andere invloeden die niet zijn voorzien in het contract.

10.3 Uitgesloten van garantie zijn ook: lampen, afdichtingen, weerstanden... (alle "verbruiksartikelen" die normaal gesproken op regelmatige basis moeten worden vervangen door normaal gebruik van het apparaat).

  1. Klantenservice na verkoop

11.1 Een technisch team staat klaar om klanten te helpen met vragen over het gebruik van onze producten, of met betrekking tot mogelijke storingen of defecten.

11.2 Een kopie van de factuur moet worden bijgevoegd bij het geretourneerde artikel, de verzendkosten zijn voor rekening van de klant. Na tussenkomst van de technische dienst wordt het artikel teruggestuurd op kosten van BRUYERRE als het aan de garantiecriteria voldoet. In het tegenovergestelde geval zal de klant vooraf betalen voor de reparatiekosten van het apparaat en de kosten voor het retourneren van het artikel.

11.3 Voor alle andere vragen met betrekking tot het technische gebruik van apparaten of problemen daarmee: webmaster@bruyerre.be Voor alle andere klantenserviceverzoeken: webmaster@bruyerre.be

  1. Toepasselijk recht

12.1 Het Belgische recht is van toepassing op alle overeenkomsten tussen BRUYERRE en de klant.

12.2 In geval van geschillen zullen deze uitsluitend worden voorgelegd aan de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement CHARLEROI en indien van toepassing, de vrederechter van het eerste kanton van CHARLEROI (België). Informatie over alternatieve geschillenbeslechting kan worden verkregen via de link http://ec.europa.eu/odr/, maar we behouden ons het recht voor om eventuele geschillen uitsluitend voor te leggen aan de rechtbanken.

  1. Eigendomsrechten

13.1 BRUYERRE blijft automatisch eigenaar van een verkocht artikel totdat de aankoopprijs volledig is betaald.

13.2 Alle elementen van deze site (logo's, teksten, foto's, etc.) zijn intellectueel eigendom van BRUYERRE. Elke reproductie, gebruik of exploitatie van de inhoud van de site is strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming.

Populaire producten